Recenzia DVB-T prijímača Hyundai DVBT 231

27.11.2011 14:37

Tento produkt používam už viac ako 2 roky a môžem smelo povedať, že má svoje plusy aj mínusy. Kúpil som ho v obchdnej sieti Tesco za 29,90 €. Prišiel som domov, všetko som pozapájal a keďže ešte Slovensko nevysielalo DVB-T, nemohol som ho poriadne odskúšať. Chytil som ale náznaky signálov CH 63 20 % a CH 68 09 % obidva Nagy Kopasz. Zistil som teda prvú výhodu, a to, že set-top box ukazuje výlučne signál DVB-T a žiadny iný - napríklad silu analógu. Človeka to iba mýli. Bol som si teda istý, že reaguje a všetko som správne pozapájal. Kým zapli ostré vysielanie, tak som sa stihol oboznámiť s funkciami ako napájanie antény 5V, 2 x SCART, koaxiálny výstup audia, anténny výstup - slúži na to, aby ste neprišli o ešte nevypnuté analógové vysielanie - na Slovensku je to polozbytočnosť, keďže analóg a DVB-T majú rozdielnu polarizáciu. Hra piškôrky. Diaľkové ovládanie zo začiatku reaguje aj zo susednej izby, no časom prestáva reagovať aj na vzdialenosť 3 m - hlavne tlačidlá, ktoré sa často používajú, v mojom prípade šípka dopredu a OK. 16. 12. 2009 zapli prázdny MUX z Makovice a ja som mohol sledovať vývoj signálu. Keď do neho dali 22. 12. 2009 programy zistil som jeden nedostatok. Set-top box ukazuje silnejší signál v menu a asi okolo 5 % slabší pri vyvolaní infa o programe, keď program prehráva. Počas Vianoc ešte niečo doladzovali, takže som mal výpadky, ale poznám set-top boxy, ktoré z výpadkov vykľučkujú ľahšie ako tento. Ak je lem slabý výpadok signálu, prídete najmenej o 5 sekúnd vysielania. Set-top box sa z toho ťažko spamätáva. Koncom marca zapli Maguricu a vyskytol sa ďalší problém zo SFN. Časom to prešlo, no keď už vypli analóg a zapínali vysielače na nižších kanáloch objavilo sa to zo začiatku zas. https://www.youtube.com/watch?v=2rdoHK8K0K4 - CH 64 bol už v MFN, po vypnutí Magurice. Potom to už vyladili. Výborne hodnotím prehľadnosť EPG. Pri znovunascanovaní programov nefunkčné programy automaticky vymaže - pre mňa nevýhoda, pre niekoho výhoda. Set-top box si sám vyladzuje čas, podľa signálu a nedá sa manuálne nastaviť.

Zhrnutie: Za takúto cenu je dobrý. Má dobré príjmové schopnosti, hlavne v lokatitách kde vysiela na danom kanáli iba jeden vysielač - MFN. Na prednom paneli má tlačítka na prepínanie programov - veľmi užitočné v prípade nefunkčného diaľkového ovládania. Má sieťový vypínač - pre dlhodobé vypnutie nemusíte vypínať zo siete. Ukazuje celkom reálne % signálu. Dobrý príjem všetkých kanálov 5 - 12, 21 - 69.